ADDvise får order från Karolinska Institutet på ca 5 Mkr

ADDvise Lab Solutions AB (publ) har fått ett tilldelningsbeslut från Karolinska Institutet på ca 5 Mkr.

Affären innefattar leverans av kemslussar för placering i Karolinska Universitetssjukhusets forskningsanläggning i Solna. Kemslussarna skall användas för desinficering av värme- och fuktkänsligt material. Kemslussarna är både utvecklade och producerade av ADDvise Lab Solutions. Kemslussarna ska levereras under 2012/2013.

Avtal tecknas först 10 dagar efter tilldelningsbeslut i enlighet med Lagen om offentlig upphandling.

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en totalleverantör av laboratorieinredning, skyddsventilation och renrum från rådgivning och planering till en bruksfärdig anläggning. Verksamheten kännetecknas av bred kompetens inom företaget och ett omfattande produktsortiment av hög kvalitet. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08 503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.