ADDvise Lab Solutions AB (publ) emitterar ytterligare 17 MSEK under obligationslån 2014/2019

Report this content

Den 4 juni beslutade ADDvise Lab Solutions AB:s (”ADDvise” eller ”Bolaget”) styrelse att emittera obligationer till ett belopp om 17 MSEK under obligationslån 2014/2019, som har ett rambelopp om 100 MSEK. Placeringen har genomförts till ett fåtal institutionella samt privata investerare. Obligationerna har en löptid om fem år och obligationslånets återbetalningsdag är den 30 september 2019. Obligationerna löper med en fastställd årlig nominell ränta om 10,0 procent, där ränteutbetalningar sker kvartalsvis i efterskott.

Obligationerna handlas på Nasdaq Stockholms lista för företagsobligationer. Handel med de nyemitterade obligationerna beräknas inledas under vecka 24 med första räntebetalningsdag 15 juli 2015.

Syftet med emissionen var att möjliggöra fortsatta förvärv i enlighet med ADDvise tillväxtstrategi samt refinansiera Bolagets konvertibellån om nominellt 30 MSEK som förföll till betalning den 2 maj 2015. För att möjliggöra ovanstående har Bolaget nu emitterat upp cirka 83 MSEK under obligationslån 2014/2019. Inga konverteringar skedde under konvertibellånet och Bolaget har till fullo refinansierat konvertibeln per den 2 maj 2015. Nyinkommen emissionslikvid om 17 MSEK före transaktionskostnader möjliggör fortsatt expansion och breddning genom förvärv.

Rikard Akhtarzand, VD, +46 765-25 90 71

www.addvisegroup.se