ADDvise utvecklar en ny typ av röntgenbord med University of Virginia

Report this content

ADDvise Groups dotterbolag Sonesta Medical AB har tecknat ett avtal med University of Virginia för att vidareutveckla Sonestas fluoroskopibord 6210 till ett stående röntgenbord för trauma- eller ryggradsröntgen. Det finns en enorm potential för den här produkten i USA och globalt.

Bordet kommer att användas i undersökningar av trauma-, ryggrads- eller neurokirurgipatienter som behöver röntgas stående. Produkten är unik i sitt slag och kommer att ge stora fördelar för både patienter och för vårdpersonal på traumacenter. Det finns 81 stycken Level I traumacenter i USA, där University of Virginia kommer att fungera som Sonestas Center of Excellence.

Rikard Akhtarzand, VD
+46 765-25 90 71

Viktig information:

Denna information är sådan information som ADDvise är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 juni 2017 kl. 09.00 CET.

Om ADDvise Group

ADDvise Group AB (publ) är en ledande leverantör av utrustning till sjukvårds- och forskningsenheter. Koncernen består av ett 10-tal dotterbolag organiserade i två affärsområden, Lab och Sjukvård. Försäljning sker globalt. Koncernen har en tydlig förvärvsstrategi med syfte att höja aktieägarvärdet och bredda verksamheten – både geografiskt och produktmässigt. Koncernen omsätter ca 250 MSEK. ADDvise aktier är listade på Nasdaq First North Premier och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser. Ytterligare information finns på www.addvisegroup.se