Adelis investerar i Defiso Media

Defiso Media, en av Sveriges ledande byråer inom sökmotoroptimering (SEO) och relaterade tjänster, tar in Adelis Equity Partners som partner och blir del av deras investering i SEO branschen.

Stockholmsbaserade Defiso Media har växt kraftigt sedan starten 2013 och har hjälpt företag i en mängd branscher att öka sin digitala närvaro och få in fler affärer. Främst genom SEO, men även via Google Adwords och Facebook-annonsering. Nu är företaget redo att ta nästa steg i utvecklingen tillsammans med Adelis och Søgemedier A/S.

”Vår unika affärsmodell har varit väldigt framgångsrik, men vi vet samtidigt att det finns ännu fler företag, stora som små, som skulle ha stor nytta av våra tjänster. Med hjälp av Adelis kommer vi att kunna fortsätta växa i den takt vi önskar. Vi siktar på att expandera geografiskt och att utöka vår tjänsteportfölj rejält. Tidigare har vi i princip varit en renodlad SEO-byrå, men i framtiden vill vi vara en helhetsleverantör av digitala tjänster”, säger Defiso Medias vd Karlos Hanna.

”Adelis har stor erfarenhet av att utveckla verksamheter och skapa tillväxt och har många framgångsrika case att visa upp. Det var viktigt för oss att hitta en partner som verkligen bryr sig om företaget och vi har fått stort förtroende för Adelis. De blir således en utmärkt strategisk samarbetspartner för oss”, säger Karlos Hanna.

Adelis har tidigare gjort en lång rad framgångsrika investeringar inom IT-sektorn och äger bland annat Danmarks ledande aktör inom digital marknadsföring, Søgemedier.

”Vi är mycket glada över att även kunna knyta till oss Defiso Media. Företaget är redan idag en av de bäst positionerade aktörerna på marknaden, men har dessutom en enorm utvecklingspotential, inte minst tack vare sin skalbara affärsmodell, kompetenta ledning och goda företagskultur. Det finns både likheter och skillnader mellan Defiso Media och Søgemedier men tillsammans ger de oss alla möjligheter att bli marknadsledande i Norden”, säger Joel Russ på Adelis Equity Partners.

”Vi har varit intresserade - och imponerade - av Defiso en längre tid och ser fram emot att samarbeta på nära håll. Det är spännande och lärorikt att korsa landsgränsen. Det blir väldigt tydligt att vi gör saker på helt olika vis, men det är bara en fördel”, säger Allan Damborg, grundare av och vd för Søgemedier.

För ytterligare information kontakta:

Joel Russ, Adelis Equity Partners, joel.russ@adelisequity.com, +46 73-543 30 68