Adera begär belgiskt dotterbolag i konkurs

Adera begär belgiskt dotterbolag i konkurs Mot bakgrund av tidigare fattat beslut att avveckla verksamheten i Belgien har ledningen för Adera beslutat att begära sitt belgiska dotterbolag, Adera Belgium NV, i konkurs. - Ovanstående åtgärd täcks av tidigare avsatt strukturreserv och beslutet medför därför inga ytterligare resultateffekter för Adera, säger Nils-Ove Andersson, CFO i Adera. För mer information kontakta: Nils-Ove Andersson, vice VD och CFO Telefon 0703-036 733 Rolf Jansson, koncernchef Telefon 0705-72 72 02 Inom Adera AB (publ) ryms idag bolagen Adera IT, Adera Integrerad Kommunikation och Adera Nucleus. Adera IT är i sig ett holdingbolag för Astrakan och OOPix. Efter genomförande av pågående omstruktureringsprogram kommer bolaget att ha cirka 280 anställda i Sverige och England. Aktien är noterad på Stockholms-börsens O-lista. www.aderagroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/12/20011012BIT00430/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/12/20011012BIT00430/bit0002.pdf