Adera ingår partnerskap med kedja av företagskuvöser

Adera ingår partnerskap med kedja av företagskuvöser Adera ingår partnerskap med S.AI.L. Ett belgiskt företag som utgör embryot till en världsomfattande kedja av företagskuvöser som fokuserar på speech, artifical intelligence och language technology. Partnerskapet innebär att Adera utformar en komplett e-businesslösning åt S.AI.L och att ett strategiskt samarbetsavtal tecknas. Bakom S.AI.L (fd Flanders Language Valley) står bland annat Cisco och Microsoft. Inom en snar framtid räknar företaget med att ha etablerat tio företagskuvöser runt om i världen och ha mer än 1000 high tech företag knutna till sig. - S.AI.L är Belgiens mest omtalade företag just nu. Vi kommer på sikt att implementera en e-businesslösning i tio S.AI.L Ports runt om i världen. Närmast i tur efter Belgien står Singapore, Norge och Israel. Hittills har vi utformat en positionerings- och varumärkesstrategi samt en webblösning (www.s- ai-l.com). Nästa fas innebär att vi skapar ett intranät, säger Carl Lauwers, VD Adera Belgium. Adera har dessutom tecknat ett samarbetsavtal med S.AI.L. Det innebär bland annat att S.AI.L kommer att rekommendera anslutna företag att välja Adera som partner när det gäller e-businesstjänster. Dessutom kommer Adera att samarbeta med S.AI.L företag när det gäller tjänster inom speech, artificial intelligence och language technology. - Partnerskapet med S.AI.L skapar intressanta möjligheter för oss i vår fortsatta expansion. Det ger oss möjligheter att upprätta relationer med 100- tals intressanta high-tech startups. Dessutom kan vi erbjuda våra befintliga kunder att integrera den senaste tekniken inom speech, artificial intelligence och language technology i sina WAP- och webblösningar, säger Aderas koncernchef Rolf Jansson. S.AI.L´s idé är att föra samman riskkapital, humankapital och infrastruktur. Formella och informella möjligheter till korsbefruktning uppnås genom det världsomfattande nätverk som skapas. För mer information kontakta: Rolf Jansson, Koncernchef Adera, 031-701 67 00 Carl Lauwers, VD Adera Belgium, +32 3 229 09 90 Webbplats: www.s-ai-l.com Adera AB (publ) är Europas första e-byrå. Vi skapar affärsnytta för våra kunder genom att i vår egen organisation sammanföra kompetenser som är kritiska för att framgångsrikt konkurrera i den nya affärslogiken; management- , marknadsförings-/kommunikations- samt IT-/Internetkompetens. Adera har 311 anställda och kontor i Göteborg, Stockholm, Ljungby, Köpenhamn, Antwerpen, München och Dallas. Aktien är sedan den 10 juni 1999 noterad på Stockholms Fondbörs O-lista. www.aderagroup.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00360/bit0002.pdf