Adera säljer reklambyrå i Stockholm

Adera säljer reklambyrå i Stockholm Adera har beslutat att sälja reklambyråverksamheten vid Holländargatan i Stockholm till e-agency i Köpenhamn. Totalt berörs 12 personer. - Vi har haft svårt att uppnå tillfredsställande lönsamhet på Holländargatan, därför säljer vi, säger Rolf Jansson, VD och koncernchef i Adera. Med e-agency i Köpenhamn som ägare skapas en ny intressant nordisk aktör på marknaden. I samband med försäljningen har Adera tecknat ett samarbetsavtal med e- agency som innebär att bolagen skall samverka då det gäller revision av marknadsföringsprocesser och hantering av varumärken på nordisk bas. Vid sidan av reklambyråverksamheten bedriver Adera fortsatt verksamhet inom affärsområdet IT-driven Affärs- och Verksamhetsutveckling. Inom detta område utgörs spjutspetsen av IT-/managementbolaget Astrakan med verksamhet i Göteborg och Stockholm. Affären med e-agency medför en förlust på cirka 2 Mkr och en begränsad kortsiktig negativ likviditetseffekt för Adera. För mer information kontakta: Rolf Jansson, CEO och koncernchef Telefon 0705-72 72 02 Adera AB (publ) driver idag verksamhet inom två affärsområden: IT-driven Affärs- och Verksamhetsutveckling och Integrerad Kommunikation. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. www.aderagroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00480/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00480/bit0002.pdf