Adera utsedd till Sveriges bästa webbkonsult

Adera utsedd till Sveriges bästa webbkonsult När kunderna får välja sin favorit bland svenska webbkonsulter hamnar Adera på första plats. Det framgår av tidningen Visions enkät bland 277 av Sveriges största köpare av webbtjänster. Undersökningen Kundens val 2000 är genomförd av Vision (Sveriges ledande magasin för den nya ekonomin) i samarbete med Svenska Annonsörföreningen. 277 svenska köpare av webbtjänster har fått bedöma webbkonsulternas utifrån kriterierna kreativitet, strategisk kompetens och kundrespekt. Resultatet publiceras idag i Vision och Svenska Dagbladet. Det är kombinationen av strategisk kompetens och kundrespekt som gör att Adera hamnar på första plats. - Vår vision är att bli Europas främsta e-byrå mätt ur kundtillfredsställelse. Den här undersökningen bekräftar att vi är en god bit på väg. Nu är vi kundernas favorit i Sverige. Nästa steg är att erövra Europa, säger Aderas koncernchef Rolf Jansson. Svenska informations- och marknadschefers rangordning av svenska webbkonsulter, enligt tidningen Vision: Adera Razorfish Icon Medialab Cell Network Framfab WM-data Vision skriver: "Adera har gjort starkt intryck på informations- och marknadschefer, som tilltror byrån en entydligt positiv trend och som många även följer med intresse för eventuellt samarbete". För mer information kontakta: Rolf Jansson, Koncernchef Adera, 031-701 67 00 Adera AB (publ) är Europas första e-byrå. Vi skapar affärsnytta för våra kunder genom att i vår egen organisation sammanföra kompetenser som är kritiska för att framgångsrikt konkurrera i den nya affärslogiken; strategi-/affärsutveckling-, marknadsförings-/kommunikations- samt IT- /Internetkompetens. Adera är idag 330 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm, Ljungby, Köpenhamn, Oslo, London, Antwerpen, München och Dallas. Aktien är sedan den 10 juni 1999 noterad på Stockholmsbörsens O- lista. (www.aderagroup.com) ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00670/bit0002.pdf