Adera utser ny informationschef

Adera utser ny informationschef Janerik Dimming blir ny informationschef för Adera. Han kommer närmast från PR-byrån Rikta där han var platschef i Göteborg under 1999. Innan dess har han bland annat varit informationschef för SKF Sverige AB under tolv år. Janerik tar plats i Aderas koncernledning och hans främsta uppgift blir att kraftigt stärka företagets position på den svenska och europeiska marknaden. - Janerik är en professionell och erfaren informationschef. Hans bakgrund som informationschef på en stor internationell koncern i kombination med erfarenheten från en snabbväxande pr-byrå gör att han passar utmärkt för oss. Nu ska vi tillsammans stärka Aderas position i Sverige och sätta vårt företag på kartan i Europa, säger Aderas koncernchef Rolf Jansson. - Det ska bli mycket spännande att jobba i ett snabbväxande kunskapsföretag med hög integration mellan de olika kompetensområdena och bra höjd på den kreativa nivån. Jag räknar också med att mina erfarenheter som konsult, samt olika jobb inom såväl privat, som statlig och kommunal verksamhet kommer att bli en tillgång för Adera, säger Janerik Dimming. Janerik Dimming tillträder som informationschef för Adera den 1 februari och kommer i första hand verka från huvudkontoret i Göteborg. Han ersätter Per Ljungberg, som valt att lämna företaget för att bli partner i ett nystartat företag som ska fokusera på rådgivning i kommunikationsfrågor för mindre högteknologiska tillväxtföretag. För mer information kontakta: Rolf Jansson, Koncernchef Adera, 031-701 67 00 Janerik Dimming, tillträdande informationschef Adera, 070-416 9132 Per Ljungberg, avgående informationschef Adera, 08-545 033 00 el 0706-20 60 08 Adera AB (publ) är Europas första e-byrå. Vi skapar affärsnytta för våra kunder genom att i vår egen organisation sammanföra kompetenser som är kritiska för att framgångsrikt konkurrera i den nya affärslogiken; strategi-/affärsutveckling-, marknadsförings-/kommunikations- samt IT- /Internetkompetens. Adera är idag 330 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm, Ljungby, Köpenhamn, Oslo, London, Antwerpen, München och Dallas. Aktien är sedan den 10 juni 1999 noterad på Stockholmsbörsens O-lista. (www.aderagroup.com) ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00240/bit0002.pdf