Duni och Astrakan lanserar internationell webbplats

Adera: Duni och Astrakan lanserar internationell webbplats I dagarna har Duni lanserat sin nya webbplats. Med den nya sajten vill Duni stärka och bredda varumärket, och visa att företaget kan mer än att göra servetter. Aderaägda Astrakan har haft helhetsansvar i utvecklingen av webbplatsen, som är byggd på företagets plattform E-core (MS). Dunis webbplats är multinationell, vilket innebär att den finns tillgänglig på flera olika språk. Målsättningen med uppdraget var att skapa en sajt som visade på bredden i Dunis verksamhet. - Vi behövde få hjälp med att skapa en sammanhållen kommunikationskanal för de olika affärsdivisionerna inom hela Duni- gruppen och vi ville också få ett användarvänligt administrationsverktyg, säger Jens Tångeberg, Director Corporate Communications på Duni. Adera har väl lyckats leverera mot de uppsatta målen. Inledningsvis gjorde Astrakan en förstudie tillsammans med Duni. Under förstudien definierades de strategiska riktlinjerna och visionerna för projektet. Utifrån det inledande arbetet beslöt Duni att bygga sajten på Astrakans plattform E-core. - E-core (MS) är vår Microsoftbaserade plattform, som består av ett antal komponenter för publicering av innehåll på webbsajter, säger Patrik Persson, kundansvarig för Duni på Astrakan. Med hjälp av E-core (MS) har vi byggt en webbplats åt Duni som är mycket enkel att använda, samtidigt som den är dynamisk. För mer information kontakta: Patrik Persson, kundansvarig, Astrakan Mobil: 070-604 38 70 E-post: patrik.persson@aderagroup.com C-G Lövetoft, VD, Astrakan Mobil: 0705-200 750 E-post: clas-goran.lovetoft@astrakan.se Jens Tångeberg, Director Corporate Communications, Duni Mobil: 070-637 19 47 E-post: jens.tangeberg@duni.se Inom Adera AB (publ) ryms idag bolagen Adera IT, Adera Integrerad Kommunikation och Adera Nucleus. Adera IT är i sig ett holdingbolag för Astrakan och OOPix. Efter genomförande av pågående omstruktureringsprogram kommer bolaget att ha cirka 280 anställda i Sverige och England. Aktien är noterad på Stockholms-börsens O-lista. www.aderagroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00160/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00160/bit0001.pdf