Telia och Adera har samarbetat sedan 1995

Telia och Adera har samarbetat sedan 1995 Telia har varit en av Aderas största kunder under de senaste åren. Tillsammans med Telia har Adera gjort många väl fungerande webb-lösningar, däribland kan nämnas telia.se och telia.com med varumärkesanpassningar, IR-webben med Telias första fungerande wap-lösning och Butiken på nätet. Samarbetspartners har bl.a. varit Telia e-bolaget AB, Telia Företag, Telia Nära, Telia Electronic Commerce och Speedy Tomato. 1999 fick vi förtroendet att vara en av sex ramavatalsleverantörer under 2000. Vi ser fram emot att återfå det förtroendet till nästa år. Adera betraktar telia som en mycket professionell aktör på telemarknaden och vi fortsätter att upprätthålla vår höga telekom kompetens via samarbeten med globala telekombolag såsom Ascom, KPN, Cable Wireless, British Telekom, CMG, UPC etc. Telia har flera gånger visat uppskattning för Aderas levernaskvalitet och Adera kommer även i fortsättningen att fokusera på långa kvalitativa kundrelationer. Adera AB (publ) skapar affärsnytta för sina kunder genom att sammanföra kompetenser som är kritiska för att framgångsrikt konkurrera i den nya affärslogiken; strategi-/affärsutveckling-, marknadsförings- /kommunikations- samt IT/Internetkompetens. Adera har idag cirka 600 anställda och har kontor i Stockholm, Göteborg, London, Amsterdam, Antwerpen, München, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Ljungby och Värnamo. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information: www.aderagroup.com För ytterligare information kontakta: Svante Wallström, Branschansvarig TIME, Adera Sweden AB Telefon: 031-701 67 39 Email: svante.wallstrom@aderagroup.com Rolf Jansson, VD och koncernchef, Adera AB Mobil: 0705-72 72 02 Email: rolf.jansson@aderagroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00390/bit0002.pdf