Telia väljer Adera som partner för nya telia.se

Telia väljer Adera som partner för nya telia.se Adera har i egenskap av ramavtalsleverantör till Telia blivit utvald som partner i lanseringen av nya versioner av telia.se och telia.com. Uppdraget betecknas som ett av de mest prestigefyllda i branschen. Adera har blivit utsedd som partner till telia.se - en av Sveriges största webbplatser med cirka 600.000 unika besökare per månad. - Telias ambitioner på Internet är mycket höga. Vi kommer att fortsätta vårt arbete för att göra telia.se till den ledande webbplatsen för kommunikationslösningar åt individen, säger Jan Fredriksson, ansvarig telia.se. Vi har samarbetat med Adera under några år och tycker att det har fungerat mycket bra. Adera kommer främst att bistå med kompetens inom det kreativa användarperspektivet. Adera och Telia har arbetat ihop med webblösningar sedan 1995 och Adera har genom medverkan i åtskilliga projekt för Telia byggt upp en mycket god relation till företaget. - Vår långa relation till Telia i kombination med att vi alltid strävar efter att skapa nytänkande lösningar som stärker affären för Telia tror jag har varit avgörande, säger Karin Jönsson, Kundansvarig Adera. Arbetet med nya telia.se och telia.com kommer att bedrivas från Aderas kontor i Stockholm och Göteborg. - Att kunderna nyligen utsåg oss till bästa Internetkonsult och att Telia väljer oss för ett av Sveriges mest prestigefyllda uppdrag visar att målmedvetet arbete och fokus på kvalitet är framgångsrecept i branschen, säger Jörgen Ericsson, Koncernchef Adera. För mer information kontakta: Janerik Dimming, Adera Jan Fredriksson, Telia Karin Jönsson, Adera Informationschef Ansvarig telia.se Kundansvarig Telia 070 - 620 60 08 070 - 577 07 70 070 - 266 33 26 Adera hjälper sina kunder att bli konkurrenskraftiga i den nya ekonomin genom att införa innovativa och integrerade e-business lösningar. Vi har tre kompetenskategorier i företaget; affärsstrategi-, marknadsförings- /kommunikations- samt IT-/Internetkompetens. Adera är idag 450 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm, Ljungby, Värnamo, Köpenhamn, Oslo, London, Amsterdam, Antwerpen, München och Dallas. Aktien är sedan den 10 juni 1999 noterad på Stockholms Fondbörs O-lista. (www.aderagroup.com) ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00700/bit0002.pdf