Adrigo Asset Management växer vidare - startar ny hedgefond. Staffan Östlin ny förvaltare.

Report this content

Efter tio framgångsrika år med hedgefonden Adrigo Hedge, där förvaltat kapital nu närmar sig tre miljarder, har Styrelsen beslutat om vidare expansion med lansering av en ny lång/kort aktiehedgefond, med inriktning på nordiska bolag i segmentet små och mellanstora bolag.

Fonden blir ett starkt komplement till Adrigo Hedge, som har låg risk och fokuserar på de större och mer likvida bolagen i Norden. Adrigo Hedge har avkastat 82,6 % sedan start (dec 2006), med en väsentligt lägre risk än aktiemarknaden.

Staffan Östlin
har anställts som ansvarig förvaltare för den nya fonden, Adrigo Small & Midcap L/S, som kommer investera i nordiska små och mellanstora bolag. Staffan har drygt 30 års erfarenhet från den nordiska aktiemarknaden. Staffan kommer närmast från fondbolaget Origo Capital, där han arbetat som fondförvaltare. I sin tidigare karriär har han bl a varit högt rankad analytiker på verkstadssektorn, med anställningar inom några av Sveriges mest välrenommerade banker i Stockholm och i New York.

Den nya fonden planeras att lanseras under hösten 2017 under förutsättning att Finansinspektionens godkännande då är på plats.

Vid frågor vänligen kontakta Stefan Gavelin VD tel 08-505 887 03, eller Göran Tornée CIO tel 08-505 887 50

Adrigo Asset Management är ett fondbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och som ägs till drygt 45 % av Melker Schörling, Mikael Ekdahl och Carl-Henric Svanberg, resterande 55 % ägs av anställda och styrelse

Taggar: