Microsoft ger Advania guldpartnerstatus x 10!

Det är med stolthet som partneransvarig, Andreas Slånemyr, meddelar att Advania Sverige har uppnått Microsoft guldpartnerstatus inom 10 kompetensområden.

Att uppnå guldpartnerstatus inom 10 kompetensområden, av en stor och viktig aktör som Microsoft, är betydelsefullt för Advania. Det befäster ytterligare den spjutspetskompetens som finns inom Advania, samt det goda utfallet avseende genomförda uppdrag.

Att Advania kan gå till marknaden med 10 guldpartnerstatusutmärkelser innebär att vi visar på en oerhörd bredd och att våra kunder kan känna sig trygga när de väljer Advania som samarbetspartner, säger Andreas Slånemyr, partneransvarig.

För att uppnå guldpartnerstatus, krävs att man kan påvisa att man innehar både högt certifierade konsulter, samt goda referensuppdrag hos flertalet kunder.

Advania har erhållit Microsoft Gold Partner status inom följande 10 kompetensområden:

• Gold Cloud Platform
  • Gold Data Center
  • Gold Enterprise Mobility Management
  • Gold Collaboration and Content
  • Gold Small and Midmarket Cloud Solutions
  • Gold Windows and Devices
  • Gold Application Development
  • Gold Cloud Productivity
  • Gold Communications
  • Gold Messaging

Advania Sveriges VD, Tomas Wanselius kommenterar nyheten så här:
”Detta erkännande gånger tio, från en viktig aktör som Microsoft, är förstås en fjäder i hatten och befäster ytterligare förtroendet för Advania som en komplett leverantör och partner genom hela värdekedjan”.

För mer information vänligen kontakta:

CEO, Advania Sverige, Tomas Wanselius på telefon: +46 70 454 35 24
Partneransvarig för Microsoft, Andreas Slånemyr på telefon: +46 76 140 04 22 eller e-post: andreas.slanemyr@advania.se

Taggar:

Om oss

Advania är ett nordiskt IT- företag verksamt på 22 platser i Sverige, Island, Norge och Danmark. Företaget uppgift är att hjälpa kunderna att förbättra sin prestanda med innovativ användning av marknadens bästa och mest tillgängliga IT-plattformar och tjänster. Advania hjälper tusentals företagskunder, multinationella företag, regeringar och offentliga institutioner, stora, små och medelstora företag inom samhällets olika områden. Advanias rötter sträcker sig tillbaka till 1939, då en isländsk entreprenör grundade en verkstad för kontorsutrustning i Reykjavik. Under de följande decennierna utvecklades tre separata filialer i tre nordiska länder; Island, Sverige och Norge. År 2012 flätades de samman och Advania bildades. För ytterligare information, besök www.advania.com