Marie Bengtsson ny CFO på cybersäkerhetsföretaget Advenica AB

Marie Bengtsson har anställts som ny Chief Financial Officer på cybersäkerhetsföretaget Advenica. Hon tillträder sin tjänst officiellt den 7 januari 2015 och övertar positionen från Sven Gruvstad som varit tillförordnad CFO sedan den 7 november 2014.

Marie Bengtsson kommer närmast från en position som ekonomichef på Fitness 24Seven AB, Lund, där hon under mer än 3 år ansvarat för utvecklingen av en ny ekonomiavdelning, övergripande koncernstruktur, finansieringslösningar för ca 80 nya gymanläggningar samt varit delaktig i etableringen av gymkedjan i ett antal europeiska länder. Under denna period hade koncernen en kraftig omsättningsökning från 100 till 500 miljoner kronor. Före denna tjänst var hon ekonomiansvarig på Sia Home Fashion Nordic AB, Landskrona (2007-2011).

"Det ska bli spännande att få börja arbeta i en bransch under stark utveckling. Cybersäkerhet har blivit en allt viktigare fråga som diskuteras i många av landets företagsstyrelser", säger Marie Bengtsson. "Jag ser stora möjligheter för Advenica att expandera inom ett flertal områden utifrån sin nuvarande position."

"Marie kommer bidra med mycket engagemang och kompetens till Advenica:s verksamhet", säger VD Andreas Linde. "Framför allt hennes erfarenhet från tillväxtbolag kommer vara till stor nytta för oss."

Sven Gruvstad kommer framöver ägna sig åt styrelsearbete i Advenica.

För ytterligare information kontakta:

VD Andreas Linde 070-838 66 71, andreas.linde@advenica.com.

Address: Advenica
P.O. Box 11065
SE-220 11 Lund

Visiting address: Advenica

Stora Råby Byaväg 88
SE-224 78 Lund Phone: 46 46 38 60 50 Fax: 46 46 38 60 55

Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Advenica utvecklar, tillverkar och
säljer avancerade cybersäkerhetslösningar som förhindrar intrång, stöld och dataläckage vid
informationsutbyten och möjliggör därmed samverkan mellan och inom nationer, organisationer
och system med höga säkerhetskrav. Cybersäkert på ett enkelt sätt. Läs mer på: www.advenica.
com