Offentliggörande av tilläggsprospekt avseende Advenicas företrädesemission

EJ FÖR DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, TILL NYHETSDISTRIBUTÖRER I USA ELLER FÖR SPRIDNING I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING SKULLE VARA OTILLÅTEN ENLIGT TILLÄMPLIG LAG.

Styrelsen i Advenica AB (publ) (”Advenica” eller ”Bolaget”) har upprättat ett tilläggsprospekt (”Tilläggsprospektet”) till det prospekt avseende inbjudan till teckning av aktier i beslutad företrädesemission (”Företrädesemissionen”) i Advenica som godkändes och registrerades av Finansinspektionen den 9 januari 2019 (”Prospektet”).

Tilläggsprospektet har upprättats med anledning av att Advenica den 23 januari 2019 genom pressmeddelanden offentliggjorde att Bolaget är i långt gående förhandling med svensk myndighet avseende order värd ca 30 MSEK samt att Einar Lindquist lämnar som VD och koncernchef för Advenica. Marie Bengtsson har utsetts till tillförordnad verkställande direktör i Bolaget. Pressmeddelandena finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.advenica.com.

Tilläggsprospektet, vilket idag har godkänts och registrerats av Finansinspektionen, skall läsas tillsammans med Prospektet i alla avseenden. Prospektet och Tilläggsprospektet finns tillgängligt på Advenicas hemsida (www.advenica.com) och på Erik Penser Banks hemsida (www.penser.se) samt kommer att finnas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se).

Investerare som före offentliggörandet av Tilläggsprospektet har gjort en anmälan eller på annat sätt samtyckt till teckning av aktier i Företrädesemissionen har enligt med 2 kap. 34 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument rätt att återkalla sin anmälan eller samtycke inom två arbetsdagar från offentliggörandet av Tilläggsprospektet, det vill säga till och med den 28 januari 2019. Återkallelse ska ske skriftligen till Erik Penser Bank AB, Box 7405 103 91 Stockholm eller via e-post till emission@penser.se.

Investerare som anmält sig för teckning av aktier genom förvaltare ska kontakta sin förvaltare avseende återkallelse. Anmälan som ej återkallas inom angiven tid kommer att förbli bindande och om investerare önskar kvarstå vid sin teckning av aktier behöver denne ej vidta några åtgärder.

För fullständiga villkor och övrig information om Företrädesemissonen hänvisas till Prospektet som tillsammans med Tilläggsprospektet hålls tillgängliga på Advenicas hemsida, www.advenica.com

För ytterligare information, vänligen kontakta: Marie Bengtsson, tf VD Advenica AB, +46 (0)703 86 00 32, marie.bengtsson@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 januari 2019 kl. 16.30.

Advenica tillhandahåller expertis, hög assurans och cybersäkerhetslösningar i världsklass för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassning. Med oss stärker länder, myndigheter, företag och organisationer informationssäkerheten och digitaliserar ansvarsfullt. Bolaget grundades 1993 och har EU-godkännande på högsta säkerhetsnivå. Våra unika produkter designas, utvecklas och tillverkas i Sverige. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon +46 (0)8 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se, www.penser.se