Adverty ABs styrelse och ledning ökar sitt innehav i bolaget

Adverty ABs (publ) styrelse och ledning ökar sitt innehav i bolaget genom köp av totalt 120 000 aktier. Köpen har gjorts över marknaden den 30 november 2018 till en snittkurs om 3,40 SEK per aktie.

Niklas Bakos, VD, har köpt 30 000 aktier i bolaget, privat. Niklas Bakos innehav i bolaget uppgår efter dagens transaktion till 3 172 401 aktier.

Pontus Dahlström, CFO, har köpt 30 000 aktier i bolaget, via bolag. Pontus Dahlströms innehav i bolaget uppgår efter transaktionen till 1 076 239 aktier.

Niclas Kjellgren, styrelseledamot, har köpt 30 000 aktier i bolaget, via bolag. Niclas Kjellgrens innehav i bolaget uppgår efter transaktionen till 3 403 697 aktier.

Henrik Sundewall, styrelseordförande, har köpt 30 000 aktier i bolaget, privat. Henrik Sundewalls innehav i bolaget uppgår efter transaktionen till 30 000 aktier.

Samtliga köp har genomförts 30 november 2018.

Niklas Bakos, VD                                          Henrik Sundewall

Telefon: +46 703 66 96 46                              +46 768 77 00 00

E-post: nb@adverty.com                                hs@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 november 2018.