Adverty ingår ramavtal med engelska mediabyrån w00t Media avseende annonsförmedling i Storbritannien, Frankrike och Tyskland

Adverty, den ledande immersiva annonseringsplattformen, har ingått avtal med oberoende mediabyrån w00t! Media med syfte att förmedla annonser genom Advertys nätverk av VR, AR och mobilappar, främst riktat till marknader i Storbritannien, Frankrike och Tyskland.

Avtalet ger tillgång till Advertys annonsutrymme för w00t! Medias befintliga och framtida klienter.

w00t! Media är en media- och förmedlingsbyrå med en gedigen resumé innefattande arbeten med varumärken som Apple, Google, Nike, Unilever, Converse, Activision och Adidas.

Avtalet utgör inget specifikt ordervärde utan beställningar på varumärkeskampanjer läggs löpande inom ramavtalsvillkoren, där intäkter fördelas mellan Adverty och w00t Media enligt marknadsmässig branschpraxis.

"Vi känner att det finns en bra matchning mellan Adverty och W00t! eftersom båda företagen är fokuserade på att leverera innovativa medielösningar för varumärken och vi är glada över att ha hittat en sådan passande partner för att hjälpa oss när vi växer", kommenterade Adam Hemming, Chief Revenue Officer på Adverty.

Austen Kay, VD och grundare av W00t! tillägger, "Vi har alltid varit innovatörer, så vi ser vad Adverty gör som ett starkt tillägg till vårt erbjudande. Vi ser fram emot att vara en del av deras tillväxtresa".

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 december 2018.

Mangold Fondkommission AB, tel. nr. +46 8 5030 1550, är bolagets mentor och likviditetsgarant på NGM Nordic MTF.

Grundades 2016 och har tagit fram en annonsplattform för mobil, VR och AR. Plattformen skapar möjligheter för varumärken att synas hos konsumenterna på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Dess plattform låter skapare av spel och applikationer att snabbt och enkelt generera intäkter med hjälp av icke-påträngande, integrerad reklam. Mer information finns på www.adverty.com.

Om w00t! Media Ltd

w00t! Media är en mediabyrå med kontor i Storbritannien. De kopplar annonsörer till unga vuxna medan de njuter av sin passion för bl a musik, filmer, spel, mode och nattliv. Deras lösningar omfattar det för ändamålet mest effektiva annonsformatet och utgör en fantastisk varumärkesupplevelse, som levereras till över en tredjedel av Storbritanniens 15-34-åringar, varje månad via de webbplatser de älskar. Mer information finns på www.w00tmedia.net.