Aerocrine publicerar Årsredovisning för 2014

SOLNA, Sverige - 13 april, 2015 - Aerocrine AB (Nasdaq Stockholm: AERO) meddelar att årsredovisningen för 2014 har publicerats.

Den fullständiga årsredovisningen finns på Bolagets hemsida. Följ bifogade länk:

För mer information, kontakta:

Scott Myers, Chief Executive Officer, Aerocrine AB, Phone: +1 970 368 0336

Marshall Woodworth, Chief Financial Officer, Aerocrine AB: +1 919 749 8748 or +46 709 695 219

Aerocrine AB är ett medicinteknikföretag som fokuserar på förbättrad behandling och vård av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar såsom astma. Aerocrine är världsledande inom detta område. NIOX MINO® och NIOX VERO® från Aerocrine underlättar snabb och tillförlitlig patientnära mätning av luftvägsinflammation. Produkten spelar en kritisk roll för att effektivisera diagnostisering, behandling och uppföljning av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar. Aerocrine är baserat i Sverige med dotterbolag i USA, Tyskland, Schweiz och Storbritannien. Aerocrine är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2007 (AERO-B.ST). För mer information, vänligen besök www.aerocrine.com och www.niox.com .

Informationen är sådan som Aerocrine AB ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 april 2015  kl. 08:00