Ändring av antalet aktier och röster i Aerocrine

Med hänvisning till 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument meddelas härmed att utnyttjande av teckningsoptioner i Aerocrine inneburit att antalet aktier och röster i bolaget ökat under juni 2014 på sätt som framgår av tabellen nedan.

Antal aktier och röster
1 juni 2014 155 059 538
Ökning 3 624
30 juni 2014 155 063 162

Solna den 30 juni 2014

Aerocrine AB (publ.)

För mera information, kontakta:

Michael Colérus, CFO, +46 8 629 07 85

Aerocrine AB är ett medicinteknikföretag som fokuserar på förbättrad behandling och vård av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar såsom astma. Aerocrine är världsledande inom detta område. NIOX MINO® och NIOX VERO® från Aerocrine underlättar snabb och tillförlitlig patientnära mätning av luftvägsinflammation. Produkten spelar en kritisk roll för att effektivisera diagnostisering, behandling och uppföljning av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar. Aerocrine är baserat i Sverige med dotterbolag i USA, Tyskland, Schweiz och Storbritannien. Aerocrine är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2007 (AERO-B.ST). För mer information, vänligen besök www.aerocrine.com och www.niox.com.

Informationen är sådan som Aerocrine AB ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juni 2014 kl. 08:00