Inbjudan till möte för investerare och media den 9 januari 2015 kl. 10:00

Solna – 19 december 2014 – Ledningen för Aerocrine AB bjuder in investerare, journalister och analytiker till möte fredagen den 9 januari 2015 klockan 10:00 på Summit, Grev Turegatan 30 i Stockholm. VD Scott Myers kommer att hålla en presentation om bolaget, den planerade nyemissionen och bolagets nästa steg.

Scott Myers och Mats Carlson, vice VD, kommer att finnas på plats för frågor efter presentationen.

Presentationen kommer att göras tillgänglig för visning på Aerocrines hemsida under eftermiddagen.

Anmäl er på www.financialhearings.com alternativt via mail till hearings@financialhearings.com.

Varmt välkommen!

För ytterligare information vänligen kontakta:

Scott Myers, VD, Aerocrine AB, 0768 788 379, +1 970 368 0336

Aerocrine AB är ett medicinteknikföretag som fokuserar på förbättrad behandling och vård av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar såsom astma. Aerocrine är världsledande inom detta område. NIOX MINO® och NIOX VERO® från Aerocrine underlättar snabb och tillförlitlig patientnära mätning av luftvägsinflammation. Produkterna spelar en kritisk roll för att effektivisera diagnostisering, behandling och uppföljning av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar. Aerocrine är baserat i Sverige med dotterbolag i USA, Tyskland, Schweiz och Storbritannien. Aerocrine är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2007. För mer information, vänligen besök aerocrine.com och niox.com.