Uppdaterad ägarstruktur efter avslutad nyemission

SOLNA, Sverige - Aerocrine AB (Nasdaq Stockholm: AERO) informerar om de tio största aktieägarna efter avslutad nyemission. Novo A/S har behållit sin ägarposition med 25,2% och Invifed AB (del av Investor AB) ökade sin ägarandel till 24,8% enligt Euroclears ägarförteckning per den 20 februari 2015.

"En stark och stödjande aktieägarbas är en förutsättning för Aerocrine. Vi är glada att se att våra två största ägare har förtroende för Aerocrines framtida framgångar.  Novo A/S bibehöll sin ägarandel om 25,2% och Invifed AB, en del av Investor AB, ökade sitt ägande till 24,8 procent", säger Rolf Classon, styrelseordförande.

Aerocrine kommer att publicera sin rapport för första kvartalet 2015 den 12 maj kl. 08:00.

För mer information om Aerocrine, vänligen kontakta:

Scott Myers, Chief Executive Officer, Aerocrine AB, Phone: +1 970 368 0336

Marshall Woodworth, Chief Financial Officer, Aerocrine AB: +1 919 749 8748 or +46 709 695 219

Eller besök www.aerocrine.com

Aerocrine AB är ett medicinteknikföretag som fokuserar på förbättrad behandling och vård av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar såsom astma. Aerocrine är världsledande inom detta område. NIOX MINO® och NIOX VERO® från Aerocrine underlättar snabb och tillförlitlig patientnära mätning av luftvägsinflammation. Produkterna spelar en kritisk roll för att effektivisera diagnostisering, behandling och uppföljning av patienter med inflammatoriska luftvägssjukdomar. Aerocrine är baserat i Sverige med dotterbolag i USA, Tyskland, Schweiz och Storbritannien. Aerocrine är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2007. För mer information, vänligen besök aerocrine.com och niox.com.