ÅF förvärvar återstående aktiepost i ÅF Reinertsen AS

Mats Påhlsson, Divisionschef Infrastruktur, +46 70 534 64 00

Tidigare i år samlade ÅF och den norska teknikkonsulten Reinertsen sina verksamheter inom infrastruktur, bygg- och installationer i ett samägt bolag. Nu tar ÅF nästa steg och förvärvar bolaget till 100%.

Affären fick effekt den 30 september 2016 och innebär att ÅF förvärvar resterande 49% av bolaget.

- Norge är en intressant marknad för oss där vi ser goda förutsättningar att växa verksamheten inom både infrastruktur och fastigheter. Vi har ett starkt erbjudande och affären är ett naturligt steg för att fortsätta vår expansion i Norge vilket är helt i linje med vår övergripande tillväxtstrategi, säger Mats Påhlsson, divisionschef för Infrastructure.

Verksamheten har cirka 400 medarbetare som är lokaliserade i Trondheim, Oslo, Bergen, Lilleström och Sandefjord. Antalet medarbetare i ÅF i Norge uppgår därmed till cirka 800 personer.

ÅF AB (publ)

ÅF - Innovation by experience