ÅF växer vidare i Litauen

För mer information : Eero Auranne, Divisionschef 070-320 09 53 Viktor Svensson, Informationschef 070-657 20 26

ÅF, genom division Process, förvärvar 100 procent av aktierna i UAB "Termosistemy projektai" (TSP), ett väl etablerat litauiskt energikonsultbolag med 16 anställda. TSP erbjuder tekniska konsulttjänster inom energi och miljö. Företaget har sitt säte i Kaunas samt ett kontor i Vilnius. TSP är främst verksamt på den litauiska marknaden men har också uppdrag i Vitryssland. Förvärvet av TSP gör ÅF till en av de största teknikkonsulterna inom energi och miljö i Litauen.

Sammantaget har ÅF, efter förvärvet, 25 medarbetare i Litauen.

Informationsavdelningen ÅF AB