Marta Tiberg ny marknads- och kommunikationschef på ÅF

ÅF har rekryterat Marta Tiberg till rollen som marknads- och kommunikationschef för ÅF koncernen. Marta, som tillträder sin nya befattning i början av nästa år, kommer att ansvara för koncernens externa och interna kommunikation.

Marta Tiberg kommer närmast från befattningen som kommunikationsdirektör på SAS. Marta har lång erfarenhet av kommunikation och marknad, bland annat som varumärkeschef på PostNord och kommunikationschef på SBAB Bank.

”ÅF har en hög tillväxttakt, och Martas gedigna erfarenhet av att driva förändringskommunikation inom stora organisationer blir en viktig tillgång framåt. Vårt varumärke, inte minst som arbetsgivare, är extremt viktigt, säger VD och koncernchef Jonas Wiström.

”Jag ser fram emot att få bidra till ÅFs fortsatta tillväxt, och bygga på den starka position som ÅF har vad gäller hållbarhet, jämställdhet och varumärkets attraktivitet hos anställda och kunder, säger Marta Tiberg.”

För ytterligare info:

Emma Claesson , VP HR & Communications ÅF AB