AFA Fastigheters fotoutställning på Business Arena till förmån för Stadsmissionen

På Nordens ledande mötesplats för fastighets- och samhällsbyggnadssektorn presenterar AFA Fastigheter unik fotokonst. I utställningen ”Staden” har sex fotografer fått fria händer att tolka staden utifrån platser där AFA Fastigheters hus ligger. Verken säljs på auktion via fotostaden.se. Intäkterna går oavkortat till Stadsmissionen.

– Som en av Stockholms största fastighetsägare känner vi ansvar för mer än våra hyresgäster. Vår omtanke sträcker sig utanför våra väggar och tak. En fastighet är en del av staden, den påverkar stadsmiljön, och vi vill bidra till en trygg och trivsam miljö. En del i detta arbete är att stödja Stadsmissionens insatser för en mänskligare och tryggare stad, säger Lars Edberg, Chef Förvaltning på AFA Fastigheter.

AFA Fastigheter har varit Stadsmissionens ”vänföretag” i många år och bidragit med en årlig summa till verksamheten. 2017 utvidgades samarbetet och stödet till Stadsmission genom att bli ”partnerföretag”. AFA Fastigheter har valt att särskilt stödja projekten Nattjouren och Särskildnyttan, som är ett bostadsprojekt för hemlösa. Genom utställningen ”Staden” hoppas AFA Fastigheter att fotokonsten ger ett värdefullt tillskott till Stadsmissionens arbete genom budgivning via fotostaden.se

– Vi har lyckats att engagera intressanta fotografer med olika stilar och inriktningar. Här kommer kända byggnader som Münchenbryggeriet och Norstedts-huset visas men det bjuds också på suggestiva detaljer från mindre kända fastigheter i vårt bestånd. Det här är en möjlighet för besökarna att förvärva unik fotokonst från staden och samtidigt bidra till en bättre stad genom Stadsmissionen, säger Lars Edberg.

Mer information: Lars Edberg, Chef Förvaltning, AFA Fastigheter, 08-696 40 81, lars.edberg@afafastigheter.se

AFA Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar kontors- hotell- och bostadsfastigheter – främst i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Stockholms innerstad är vi den tredje största fastighetsägaren vad gäller kommersiella lokaler. Fastighetsbeståndet består av cirka 530 000 kvm till ett värde av cirka 32  miljarder SEK. AFA Fastigheter är en del av kapitalförvaltningen på AFA Försäkring. www.afafastigheter.se

AFA Försäkring ger trygghet och ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. Våra försäkringar är bestämda i kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter och vi försäkrar drygt fyra miljoner människor i privat näringsliv, kommuner, landsting och regioner. AFA Försäkring drivs utan vinstsyfte och förvaltar cirka 200 miljarder kronor. En viktig del av vår verksamhet är att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljön. AFA Försäkring har cirka 650 medarbetare och ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK.
www.afaforsakring.se