Affärsstrategerna: FreeHand Communication tecknar avtal med Konftel

Affärsstrategerna: FreeHand Communication tecknar avtal med Konftel FreeHand Communication sluter samarbetsavtal med Konftel för att ta fram ett extremt strömsnålt ljudchip för telefoner med högtalare. För FreeHand, som utvecklar egna digitala signalprocessorkärnor, innebär detta tillgång till Konftels marknadsorganisation och kontakter samt kompetens inom närliggande områden. Konftel köper samtidigt 5% av FreeHand med en option på ytterligare 15%. "Vi ser mycket positivt på samarbetet med Konftel och vad företagen kan erbjuda varandra. Tiden till marknadsintroduktion för den första produkten kan kortas väsentligt." Säger Claes-Göran Fridh, VD i Affärsstrategerna AB. För ytterligare information kontakta: Claes-Göran Fridh,VD i Affärsstrategerna, telefon 08-662 40 30 eller e-mail: cgfridh@astrateg.se Harald Bergh, VD FreeHand Communication, telefon 08-733 04 20 Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Telekom och medicinsk teknik. Affärsstrategerna är delägare i 18 bolag: Artema, Artimplant, Chemel, Cortree, European Institute of Science, Financial Edge Development, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, Game Design, Goseberg Bruk, Megacon, Naty, Radio Design, RS Cordless Technology, Safeplus, Samba Sensors, Skolboken.se samt Web Update. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/25/20000125BIT00490/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/01/25/20000125BIT00490/bit0002.doc