Affärsstrategerna gör split

Affärsstrategerna gör split På extra bolagstämman i Affärsstrategerna den 24 mars godkändes styrelsens förslag om split 2:1. Avstämningsdag blir den 5 april 2000 vilket innebär att aktien kommer att handlas med de nya villkoren från och med den 3 april 2000. För ytterligare information kontakta: Claes-Göran Fridh,VD i Affärsstrategerna, telefon 08-662 40 30 eller e-mail: cgfridh@astrateg.se. Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Telekom och medicinsk teknik. Affärsstrategerna är delägare i 23 bolag: AlphaHelix,Artema, Artimplant, Chemel, Cortree, Datafilm,European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, Game Design, Goseberg Bruk, InfiniCom, Megacon, Naty, Radio Design, RS Cordless Technology, Safeplus, Samba Sensors, Skolboken.se SWATS, Yesitworks.com samt Web Update. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT01010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT01010/bit0002.pdf