Affärsstrategerna investerar i InfiniCom

Affärsstrategerna investerar i InfiniCom Torsdagens bolagstämma i InfiniCom godkände den riktade nyemissionen till Affärsstrategerna om 15 Mkr. Affärsstrategernas innehav uppgår till 198.000 A-aktier och 3.087.250 B-aktier, vilket motsvarar en ägarandel om 27,3% av kapitalet och 29,1% av rösterna. "Vi kommer att arbeta för att InfiniCom ska komma igång med sin nya konsultverksamhet och ser för tillfället över ett antal intressanta bolagsförvärv" säger Claes-Göran Fridh, VD i Affärsstrategerna AB. För ytterligare information kontakta: Claes-Göran Fridh,VD i Affärsstrategerna, telefon 08-662 40 30 eller e-mail: cgfridh@astrateg.se. Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Telekom och medicinsk teknik. Affärsstrategerna är delägare i 19 bolag: Artema, Artimplant, Chemel, Cortree, European Institute of Science, Financial Edge Development, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, Game Design, Goseberg Bruk, InfiniCom, Megacon, Naty, Radio Design, RS Cordless Technology, Safeplus, Samba Sensors, Skolboken.se samt Web Update. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00040/bit0002.pdf