Affärsstrategerna investerar i IT-bolag

Affärsstrategerna investerar i IT-bolag Affärsstrategerna investerar i MainBox AB och erhåller 45% av bolaget. Övriga aktier ägs av MainBox grundare och VD, Marcus Folmer. MainBox skall erbjuda Sveriges mest kostnadseffektiva verktyg för kunddatabaser med inriktning mot bl a dagligvaruhandeln, där behovet är störst. Förståelse och identifiering av konsumenters olika beteendemönster skall - via en interaktiv marknadsföringsprocess över Internet - skapa nya förutsättningar för rätt bearbetning av såväl befintliga som potentiella konsumenter. Senare planeras en lansering i övriga Norden och därefter på ett flertal stora marknader i Västeuropa. "MainBox koncept att använda Internet som ett verktyg för en effektiv marknads-kommunikation ligger rätt i tiden då efterfrågan på kunddatabaser och kundprofiler idag är mycket stor" säger Claes-Göran Fridh, VD i Affärsstrategerna i Sverige AB. För ytterligare information kontakta: Claes-Göran Fridh, VD i Affärsstrategerna, telefon 08-662 40 30 eller e-mail: cgfridh@astrateg.se. Marcus Folmer, VD i MainBox, telefon 08-545 252 20 eller e-mail: mainbox@mediadialog.com Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Telekom och medicinsk teknik. Affärsstrategerna är delägare i 19 bolag: Artema, Artimplant, Chemel, Cortree, European Institute of Science, Financial Edge Development, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, Game Design, Goseberg Bruk, Infinicom, Megacon, Naty, Radio Design, RS Cordless Technology, Safeplus, Samba Sensors, Skolboken.se samt Web Update. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/21/20000121BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/21/20000121BIT00410/bit0002.pdf