Affärsstrategerna investerar i Yesitworks.com

Affärsstrategerna investerar i Yesitworks.com Affärsstrategerna investerar 5 mkr i Yesitworks.com (tidigare Jobnet Scandinavia AB) i samband med den riktade nyemission som Yesitworks.com genomfört. Därmed får Affärsstrategerna en ägarandel på 5,5%. Yesitworks.com hjälper människor som arbetar inom IT med deras karriärplanering genom att kombinera Internet med ett nätverk av medlemmar, karriärrådgivare och rekryterare. Yesitworks.com befinner sig i en kraftig expansions- och utvecklingsfas och kommer att lansera sitt nya koncept i Sverige före sommaren. Företaget har också planer på en internationell expansion, med de övriga nordiska länderna som första målmarknader. "De flesta Internetsajter erbjuder tjänster till alla möjliga yrkeskategorier. Vi nischar in oss på IT-sektorn och vår vision är att bli den naturliga mötesplatsen för de 13 miljoner människor som är verksamma inom IT i Europa" säger Mikael Selling, VD och koncernchef i Yesitworks.com. "Yesitworks.com erbjuder ett unikt koncept inom Internetrekrytering för IT-sektorn, en marknad som vi bedömer ha en stor tillväxtpotential" säger Claes-Göran Fridh, VD i Affärsstrategerna. För ytterligare information kontakta vänligen: Claes-Göran Fridh, VD i Affärsstrategerna, telefon 08-662 40 30 eller e-mail: cgfridh@astrateg.se Mikael Selling, VD i Yesitworks.com telefon 08-23 26 00 Om Affärsstrategerna Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O- lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Telekom och medicinsk teknik. Affärsstrategerna är delägare i 22 bolag: Alpha Helix, Artema, Artimplant, Chemel, Cortree, DataFilm, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, Game Design, Goseberg Bruk, InfiniCom, MainBox, Megacon, Naty, Radio Design, RS Cordless Technology, Safeplus, Samba Sensors, Skolboken.se, SWATS samt Web Update. Mer information finns på www.astrateg.se Om Yesitworks.com Yesitworks.com (u. namnändring från Jobnet Scandinavia AB) är ett Internetbolag med 18 anställda och kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Bolaget startades 1996 och befinner sig nu i en stark expansions- och utvecklingsfas. Under år 2000 skall bolaget anställa ytterligare ett 60- tal medarbetare samt etablera dotterbolag i fem nya länder. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00750/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00750/bit0002.pdf