Affärsstrategerna säljer Megacon

Affärsstrategerna säljer Megacon Affärsstrategerna i Sverige AB (org.nr. 556321-4096) har idag sålt 200 000 aktier i Megacon AB. Affärsstrategerna har därmed avyttrat hela sitt innehav i Megacon AB. Aktien har sålts till rådande börskurs och har därför ingen påverkan på Affärsstrategernas substansvärde. - Att vi nu säljer vårt innehav i Megacon ligger helt i linje med vår policy att gå ur våra portföljbolag när de uppnått en tillräcklig mognad för att självständigt nå kommersiell framgång säger Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna. Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O- lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Internet, Wireless och Life Science/Medicinsk Teknik. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A Brand New World, Alpha Helix, Arctic BioPharm Production, Artema, A3TL, Chemel, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, InfiniCom, Mainbox, Mocat, Musicbrigade, Naty, Netbaby World, Picron Microarrays, RaySearch Laboratories, RSC Technology, Samba Sensors, Skolboken.se, SWATS, Webupdate Scandinavia, Widermind Wireless Assets, Inc. samt Yesitworks Sweden. Mer information finns på www.astrateg.se För ytterligare information kontakta; Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna Tel: 08-662 40 30 E-post: cgfridh@astrateg.se Lars Prins, informationschef för Affärsstrategerna Tel: 08-545 831 97 Mobil: 0733-14 49 37 E-post: lars.prins@astrateg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT00590/bit0002.pdf