Affärsstrategerna säljer sitt innehav i Skolboken.se

Affärsstrategerna säljer sitt innehav i Skolboken.se Affärsstrategerna har idag beslutat att sälja sitt aktieinnehav i Skolboken.se AB. Affärsstrategernas totala investering i Skolboken.se uppgick till 3.7 miljoner SEK. Skolboken.se har sedan slutet av förra året sökt industriella samarbetspartners. Då detta inte har lyckats väljer vi att avsluta vårt engagemang i företaget och därmed skapa nya möjligheter för Skolboken.se att rekonstruera verksamheten säger, Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna. Affären kan innebära ett minskat substansvärde om 40 öre per aktie. Affärsstrategerna substansvärde per den 11 januari 2001 uppgick till 40 SEK per aktie. Substansvärdet per aktie är beräknat på 8.844.400 aktier. Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O- lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Internet, Wireless och Life Science/Medicinsk Teknik. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A Brand New World, Alpha Helix, Arctic BioPharm Production, Artema, A3TL, Chemel, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, InfiniCom, Mainbox, Mocat, Musicbrigade, Naty, Netbaby World, Picron Microarrays, RaySearch Laboratories, RSC Technology, Samba Sensors, SWATS, Webupdate Scandinavia, Widermind Wireless Assets, Inc. samt Yesitworks Sweden. Mer information finns på www.astrateg.se För ytterligare information kontakta; Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna Tel: 08-662 40 30 E-post: cgfridh@astrateg.se Lars Prins, informationschef för Affärsstrategerna Tel: 08-545 831 97 Mobil: 0733-14 49 37 E-post: lars.prins@astrateg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01470/bit0001.pdf