Affärsstrategernas portföljbolag Musicbrigade i samarbete med MSN.se

Affärsstrategernas portföljbolag Musicbrigade i samarbete med MSN.se Musicbrigade.com levererar från och med idag redaktionellt innehåll till Microsofts svenska portal msn.se, som också länkar till Musicbrigades musikvideokanaler och musikvideoarkiv. "Samarbetet med MSN är mycket intressant för oss, MSN.se har skapat en bred underhållningskanal där vårt innehåll passar in perfekt. Vi hoppas på ett långsiktigt och fördjupat samarbete för att leverera bra underhållning till musikfans världen över" säger Anders Hjelmtorp, VD på Musicbrigade. Besökare på msn.se kan se musikvideos från sex blandade kanaler, bland annat Grammis2001-kanalen med bland andra Håkan Hellström, The Ark, Shimoli och Ulf Lundell. Musicbrigade levererar också en A*Teens-kanal till 13 MSN-portaler i Europa samt Latin Amerika inför popgruppens live-konsert på MSN nu på onsdag den 21 februari. Kanalen innehåller alla A*Teens musikvideos i kronologisk ordning samt en artistspecial med intervjuer. "Det är en kvalitetsstämpel att få vara med på MSN.se där alla deras besökare nu kan få tillgång till Musicbrigades utbud av musikvideos" säger CG Fridh, VD på Affärsstrategerna. För ytterligare information: Anna Ekström, Marknadschef på Musicbrigade. Telefon: 08-545 689 00 email: anna.ekstrom@musicbrigade.com Lars Prins, Informationschef på Affärsstrategerna. Telefon: 08-545 83197 email: lars.prins@astrateg.se Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O- lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Internet, Wireless och Life Science/Medicinsk Teknik. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A Brand New World, Alpha Helix, Arctic BioPharm Production, A3TL, Chemel, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, InfiniCom, Mainbox, Mocat, Musicbrigade, Naty, Netbaby World, Picron Microarrays, RaySearch Laboratories, RSC Technology, Samba Sensors, SWATS, Webupdate Scandinavia, Widermind, Wireless Assets, Inc. samt Yesitworks Sweden. Mer information finns på www.astrateg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01110/bit0001.pdf