Markant ökat substansvärde i Affärsstrategerna

Markant ökat substansvärde i Affärsstrategerna Bl. a efter att inofficiell handel idag börjat i Radio Designs B-aktie uppgår Affärsstrategernas substansvärde den 21 januari 2000 till 100 kr per aktie. Senast publicerade substansvärden var den 13 januari 67 kr/aktie och den 3 november 1999 42 kr/aktie. För ytterligare information kontakta: Claes-Göran Fridh,VD i Affärsstrategerna, telefon 08-662 40 30 eller e-mail: cgfridh@astrateg.se. Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Telekom och medicinsk teknik. Affärsstrategerna är delägare i 19 bolag: Artema, Artimplant, Chemel, Cortree, European Institute of Science, Financial Edge Development, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, Game Design, Goseberg Bruk, InfiniCom, Megacon, Naty, Radio Design, RS Cordless Technology, Safeplus, Samba Sensors, Skolboken.se samt Web Update. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/21/20000121BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/21/20000121BIT00290/bit0002.pdf