Nyemission i Netbaby World AB

Nyemission i Netbaby World AB Affärsstrategernas portföljbolag Netbaby World har under perioden juni 2001 till och med september 2001 genomfört en nyemission om totalt 14,1 miljoner SEK. Kapitalet kommer till övervägande del från redan befintliga aktieägare som exempelvis ACNE international AB och Nightscape Communications BV. - Det är ett styrkebesked för produkterna, medarbetarna och hela företaget att vi under rådande marknad lyckas så väl med nyemissionen säger Michael Marlow, vd i Netbaby World AB. För ytterligare information kontakta; Michael Marlow, vd för Netbaby World Tel: 08-555 799 70 Mobil: 0708-911 522 E-post: michael@netbabyworld.com Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna Tel: 08-662 40 30 Mobil: 0708-66 24 03 E-post: cgfridh@astrateg.se Lars Prins, informationschef för Affärsstrategerna Tel: 08-545 831 97 Mobil: 0733-14 49 37 E-post: lars.prins@astrateg.se Affärsstrategerna i Sverige AB, som är noterade på Stockholmsbörsens O- lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Internet, Wireless och Life Science/Medicinsk Teknik. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A Brand New World, Alpha Helix, Arcticon BioPharm Production, Artema, A3TL, Chemel, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, InfiniCom, Mainbox, Mocat, Musicbrigade, Naty, Netbaby World, Picron Microarrays, RaySearch Laboratories, RSC Technology, Samba Sensors, SWATS, Webupdate Scandinavia, Widermind, samt Wireless Assets, Inc. Mer information finns på www.astrateg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/09/20011009BIT00210/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/09/20011009BIT00210/bit0001.pdf