Nyemission i RSC Technology AB

Nyemission i RSC Technology AB Affärsstrategernas portföljbolag RSC Technology har i dag slutfört en nyemission om totalt 18,5 miljoner SEK. Kapitalet kommer i sin helhet från Industrifonden och en svensk institutionell placerare. RSC´s produkt, WebPADtm, modell Lissabon, är en trådlös och bärbar "surfbräda" för bland annat Internetapplikationer. Pengarna från nyemissionen kommer främst att användas för att kommersiellt lansera WebPADtm mot industriella kunder. - Detta är den tredje större nyemissionen i våra portföljbolag under det senaste halvåret säger, Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna. Att vi under rådande marknadssituation lyckats så väl med nyemissioner är ett styrkebesked om potentialen i våra portföljbolag. För ytterligare information kontakta: Claes-Göran Fridh, vd för Affärsstrategerna AB Tel: 08-662 40 30 Mobil: 0708-66 24 03 E-post: cgfridh@astrateg.se Roger Säll, vd för RSC Technology AB Tel: 08-756 46 10 Mobil: 0703-710 710 E-post: rs@rsc.se Lars Prins, informationschef för Affärsstrategerna AB Tel: 08-545 831 97 Mobil: 0733-14 49 37 E-post: lars.prins@astrateg.se Affärsstrategerna AB, som är noterade på Stockholmsbörsens O-lista, är ett venture capital-bolag som investerar i företag som har potential att bli världsledande nischföretag inom främst IT/Internet, Wireless och Life Science/Medicinsk Teknik. Affärsstrategerna är delägare i följande bolag: A Brand New World, Alpha Helix, Arcticon BioPharm Production, Artema, A3TL, Chemel, European Institute of Science, Fingerprint Cards, FreeHand Communication, InfiniCom, Mainbox, Mocat, Musicbrigade, Naty, Netbaby World, Picron Microarrays, RaySearch Laboratories, RSC Technology, Samba Sensors, SWATS, Webupdate Scandinavia, Widermind, samt Wireless Assets, Inc. Mer information finns på www.astrateg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00790/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00790/bit0001.pdf