• Aftonbladet/

Helena Seger blir krönikör på Aftonbladet – skriver om kost och träning i nya magasinet Wellness

Helena Seger blir krönikör i Aftonbladet. Hon kommer att skriva i Aftonbladets nya livsstilsmagasin Wellness som har premiär annandag påsk.
Det skall bli roligt att samarbeta med Aftonbladet Wellness. Kost och träning är en del av min vardag och ämnen jag kan identifiera mig med. Jag hoppas jag kan bidra med lite rolig och tänkvärd läsning i mina krönikor, säger Helena Seger.

Helena Seger, 40, är marknadsförare med fokus på varumärkesstrategi. Hon har en bakgrund som marknadschef, produktchef och säljare och har bland annat arbetat på Swedish Match, MalacoLeaf, BirraMex, Bonniers och flygbolaget FlyMe.

– Helena Seger är en spännande personlighet som vi tror att våra läsare är nyfikna på. Hon är pojkflickan från landet som i dag lever i det fashionabla Milano. Hon har en excentrisk inredningsstil, älskar motorcyklar och att styrketräna på gym. Nu kommer hon att visa Aftonbladets läsare att hon också är en driven skribent, säger Anna Kult, Aftonbladets featurechef.

Wellness är ett månadsmagasin för kvinnor 25–45 år som är intresserade av välmående i alla dess former. Innehållet är en blandning av träning, inre hälsa, mat och vikt, sex och relationer samt mode och skönhet. Wellness trycks på glättat papper och formatet är skuren A4. Premiärnumret är på 140 sidor och därefter blir formatet ca 100 sidor. Redaktör för Wellness är Nina Jakobson, tidigare redaktör för Aftonbladet Kropp&Hälsa.

Fakta Helena Seger:
Född: 1970 i Lindesberg i Bergslagen.
Yrke: Marknadsförare
Familj: Pojkvännen Zlatan Ibrahimovic, fotbollsspelare, och sönerna Maximilian, 4, och Vincent, 3.
Bor: i Milano, Italien.

Anna Kult, featurechef. Telefon: 070–774 63 36. E-post: anna.kult@aftonbladet.se.
Nina Jakobson, redaktör Wellness. Telefon: 070–879 98 48. E-post: nina.jakobson@aftonbladet.se.
Fredrik Lindén, informationschef. Telefon: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@aftonbladet.se.

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 2,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet är störst i alla kanaler – betald papperstidning, web och mobil. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 500 anställda, varav ca 300 journalister. Omsättningen 2010 var 2,4 miljarder kronor och vinsten 310 miljoner kronor.