AGA och Sandvik Steel utökar samarbetet

AGA OCH SANDVIK STEEL UTÖKAR SAMARBETET AGA Gas AB och Sandvik Steel AB har slutit ett nytt långsiktigt försörjningsavtal. För att klara Sandviks ökade behov av industrigaser kommer AGA att investera i ny produktions- och distributionsutrustning i Sandviken. Leveranserna kommer huvudsakligen att ske via rörledning, vilket kraftigt reducerar behovet av vägtransporter och innebär en betydande miljöförbättring. -AGA erbjöd den mest konkurrenskraftiga lösningen för vårt totala gasbehov, säger Olle Wijk, divisionschef vid Sandvik Steel. De kan garantera oss en mycket hög tillgänglighet på luftgaser samtidigt som deras kunnande hjälper oss att optimera och förbättra vår produktionsapparat. -Avtalet är ett bra exempel på hur vi tillsammans med våra kunder utvecklar gasbaserade processlösningar som effektiviserar produktionen och minskar påverkan på miljön, säger Svante Frid, regional affärsområdeschef Process Industry. Sandvik Steel är ett företag inom Sandvik-koncernen och en av världens ledande tillverkare av rör, band, tråd och stång i rostfria stål och speciallegeringar. För ytterligare information, kontakta Svante Frid, AGA, tfn 08-706 96 11 eller Olle Wijk, Sandvik Steel, tfn 026-26 32 71. Lidingö den 27 oktober 1998 AGA Aktiebolag (publ) Information ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/27/19981027BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/10/27/19981027BIT00030/bit0002.pdf