Beslut fattade vid årsstämma i AGELLIS Group AB

Vid Agellis årsstämma som hölls idag fredagen den 22 april 2016, togs bland annat beslut om att bevilja styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet. Det beslutades att ingen vinstutdelning för räkenskapsåret 2015 ska ske och att den ansamlade förlusten ska överföras i ny räkning.

Val av styrelse, revisor och beslut om arvoden

Anders Gemfors, Helmut Hackl, Henric Isacsson och Ing-Marie Andersson Drugge omvaldes som ordinarie styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Anders Gemfors omvaldes till styrelseordförande. Vidare beslutade årsstämman att välja Crowe Horwath Osborne AB som revisor med Olov Strömberg som huvudansvarig revisor. Till revisorssuppleant valdes MAZARS SET Revisionsbyrå AB med Mikael Fredstrand som huvudansvarig revisor. Stämman beslutade vidare att arvode till styrelsen ska utgå så att ordföranden erhåller 116.200 kronor och övriga styrelseledamöter som inte är anställda i koncernen erhåller 58.100 kronor vardera. Arvode till revisor ska utgå enligt godkänd räkning.

Samtliga årsstämmans beslut fattades med erforderlig majoritet.

AGELLIS Group AB utvecklar, tillverkar och marknadsför elektromagnetiska mätinstrument och termografisk övervakningsutrustning för den globala metallindustrin. Lösningarna möjliggör ökad automation, ökad processeffektivitet och förbättrad säkerhet för personal inom metallproduktion. Agellis är idag en av de ledande aktörerna inom sin marknadsnisch och grundades 2002 av Christer Fåhraeus som genom Fårö Capital också är största investerare och ägare. Agellis är listat på NASDAQ OMX First North med Consensus Asset Management AB som Certified Adviser. För mer information om företaget, produkter och tillämpningar besök www.agellis.com