SodaStream lyfter på hatten för prins Harry och Meghan Markle: Auktionerar ut flaskor specialdesignade för det kungliga bröllopet

I samband med prins Harry och Meghan Markles bröllop den 19 maj auktionerar SodaStream ut specialdesignade flaskor klädda i kungliga minihattar. Samtliga intäkter går till Surfers Against Sewage som arbetar för att minska plastföroreningar. Istället för bröllopsgåvor önskar brudparet donationer till väl utvalda välgörenhetsorganisationer, varav Surfers Against Sewage är en av dem.

För att fira prins Harry och Meghan Markles engagemang i kampen mot engångsplastflaskor auktionerar SodaStream i samband med det kungliga parets bröllop ut specialdesignade flaskor. Flaskorna bär minihattar som är 100 procent återvinningsbara och skapade genom 3D-printing. Samtliga fem hattar är inspirerade av ikoniska huvudbonader som kvinnliga kungligheter tidigare burit.

Intäkterna doneras till välgörenhetsorganisationen Surfers Against Sewage. SodaStream har länge kämpat för att minska plastkonsumtionen och är glada över att donera till en välgörenhetsorganisation som det kungliga paret valt.

– Att hantera havsföroreningar som plasten orsakar bör vara högsta prioritet för regeringar, företag och människor. SodaStreams arbete för att minska plastkonsumtionen och främja användandet av återanvändbara flaskor är ett steg i rätt riktning mot plastfria hav och kuster. Det sänder också ett tydligt budskap till dryckesindustrin. Det här roliga projektet som skapats för att fira det kungliga bröllopet understryker vikten av att stoppa konsumtionen av engångsplast, säger Hugo Tagholm, VD på Surfers Against Sewage.

– Vi lyfter på hatten för det kungliga paret och önskar dem all lycka. Vi hyllar dem för att de kämpar för en värld fri från plastflaskor och för att de väljer Surfers Against Sewage som en av deras officiella välgörenhetsorganisationer. Jag hoppas att fler kommer att inspireras och gå med i kampen, säger Daniel Birnbaum, VD på SodaStream.

För mer information om auktionen och för att se videon om hattarna vänligen besök: royalsodastream.com.

SodaStream®, som är världens ledande tillverkare och distributör av kolsyremaskiner, är verksam i 45 länder och tillgänglig i fler än 70 000 butiker på fem kontinenter. SodaStream gör det möjligt för konsumenter att enkelt förvandla vanligt kranvatten till kolsyrat och smaksatt vatten inom några sekunder. Genom att göra vanligt kranvatten mer roligt och spännande, hjälper SodaStream konsumenter att dricka mer vatten. SodaStreams kolsyremaskiner erbjuder ett innovativt alternativ till konsumenter som vill sluta köpa läsk eller kolsyrat vatten på flaska. SodaStream främjar människors hälsa och välmående, värnar om miljön, är kostnadseffektiv, anpassningsbar och rolig att använda. För att läsa mer om hur SodaStream gör vatten mer spännande, följ SodaStream på Facebook, Instagram och YouTube. Besök gärna: www.sodastream.se