Stena Lines årliga prisjämförelse visar: Här hittar du juldrycken till lägst pris

Inför julen är det som vanligt fullt upp hos Stena Line, som inför decemberhögtiden också traditionsenligt byter namn till Santa Line. Det ökade antalet bokningar och resenärer syns sedan länge och trycket ombord på fartygens flytande Bordershops är rekordstort. En av de främsta anledningarna till detta är, som tidigare års undersökningar visat, de låga priserna på julens drycker.

Halvvägs in i november börjar nu de allra flesta sin planering och förberedelser inför decembers stora höjdpunkt, julen. Att det är högtryck strax innan jul är inte heller någon slump, många svenskar vill passa på att handla högtidens alla godsaker ombord. Det visar sig nämligen att det kan vara en lönsam affär att inhandla drycken till havs eller i utlandet.

Stena Line har nu genomfört sin årliga prisjämförelse mot Systembolaget. Prisjämförelsen visar exempelvis att en flaska O.P. Anderson om en liter är hela 48 procent billigare ombord på någon av Stena Lines Danmarks-linjer än på Systembolaget. Den som istället tar sig med Tysklands-linjen till bordershopen i Sassnitz kan spara mer ändå, upp till 60 procent.

– Vi jämför löpande priserna på våra produkter ombord med målsättningen att vi ska vara säkra på att vi har lägst priser och ska kunna ge svenskarna ett billigare alternativ till havs. Återigen visar den att det finns många kronor att spara om man istället gör en resa med oss innan 24 december, säger Kristina Nyström, Travel Commerical Manager

Stena Lines prisjämförelse (Danmarkslinjen) med Systembolaget:

Produkt: Priser ombord på Stena Line Priser på Bordershopen i Sassnitz Priser på Systembolaget Skillnaden i procent
Absolut Vodka (1 l) 199: - 137: - 341: - - 60 %
Svenska nubbar (10* 5 cl) 149: - 107: - 229: - - 53 %
O.P. Anderson (1 l) 199: - 137: - 384: - - 64 %
Famous Grouse (1 l) 229: - 166: - 398: - - 58 %
Mariestad (24 st) 129: - 92: - 305: - - 70 %

Priserna är beräknade på valutakurs €9,80

För mer information, kontakta:
Jesper Waltersson, Presschef Stena Line, tel 0704-85 85 32.