Bokslutskommuniké 2014

• Styrelsen föreslår en utdelning om 4,00 kr per aktie

Fjärde Kvartalet

VD:s Kommentar

2014 var ett händelserikt år för AGES med notering på Nasdaq Stockholm First North Premier, bolagsförvärv och omfattande kapacitetsutbyggnad i befintliga verksamheter. Året avslutades med en hög aktivitetsnivå och ett starkt finansiellt resultat under fjärde kvartalet. Resultatökningen är dels en effekt av stora produktionsvolymer, men också en följd av gynnsam produktmix med fördelaktig materialandel.

Tillväxt inom våra primära marknadsområden har bidragit till att orderstocken för inledningen av 2015 har utvecklats positivt. Ett fortsatt omfattande och prioriterat arbete med kapacitetshöjande åtgärder pågår för att möta den ökade efterfrågan. Målet är att anpassa våra produktionsresurser för att säkerställa att vi lever upp till kundernas krav på hög kvalitetsnivå samtidigt som leveranssäkerhet uppnås.

Sammantaget skapar den goda orderingången och våra kapacitetshöjande åtgärder förutsättningar för en stabil utveckling under 2015.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Magnus Björn, VD

Denna information lämnades för offentliggörande den 9 februari 2015 kl 13.00

AGES erbjuder gjutning, bearbetning och montering av kvalificerade precisionskomponenter i större serier. AGES nettoomsättning uppgår till ca 750 MSEK och koncernen har idag ca 450 medarbetare.

AGES B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm First North Premier under kortnamnet AGES B och företagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information se www.ages.se.