Missa inte Sveriges största hundpromenad

Den 23 september när det återigen är dags för Sveriges största hundpromenad. Missa inte denna härliga hundfest med Hundstallet, Djurambulansen, Agrias veterinärer och intervjuer på scenen med Marie Serneholt. Och det bästa av allt – Agria Djurförsäkring skänker 50 kronor per ekipage till Hundstallet.

I våras samlades 1 200 hundar och 3 500 människor på Djurgården för att gå hundpromenad till förmån för Hundstallet. Nu är det dags igen!

Hundpromenaden är ett välgörenhetsevenemang på Djurgården i Stockholm, där de som vill promenera tillsammans med andra hundägare. Flera kringaktiviteter arrangeras i anslutning till promenaden. Bland annat finns en scen där Marie Serneholt intervjuar intressanta hundprofiler och dessutom finns Agrias veterinärer Lotta Möller och Anna Tranell Lindman på plats för att svara på frågor. Som alltid möte Anders Bagge och Fredrik Steen upp alla hundvänner.

- Vi hoppas förstås på strålande höstväder och många deltagare. Det gör stor skillnad för Hundstallet, som gör ett fantastiskt arbete för hundar som är i behov av ett nytt hem, säger Patrik Olsson, affärsområdeschef sällskapsdjur hos Agria Djurförsäkring.

För varje husse eller matte som deltar i Hundpromenaden skänker Agria 50 kronor till Hundstallet. Alla som deltar får ett välgörenhetsarmband som tack för hjälpen. I våras slog Hundpromenaden rekord när 60 000 kr samlades in. Förhoppningen är att ännu fler ansluter hundpromenaden den 23 september. Den officiella starten för den fem kilometer långa promenaden går kl 11.
Hundstallet drivs av en ideell förening som heter Svenska Hundskyddsföreningen och bildades 1908. Genom åren har föreningen tagit hand om tiotusentals hundar och hjälpt dem att hitta nya hem. Föreningen får varken kommunala eller statliga bidrag utan är helt beroende av donationer från allmänhet och näringsliv.
Mer information och anmälan hittar du på www.hundpromenaden.com

Var: Utanför Sjöhistoriska på Djurgården
När: lördagen den 23 september, kl 11, sista promenadtid är kl 14
För vem: Alla som gillar hundar - med eller utan hund