Peter Granborn ny vd för Agroenergi Neova Pellets AB

Report this content

Agroenergi Neova Pellets nya vd Peter Granborn kommer närmast från en roll som vd för Peterson Packaging AB. Peter tillträder sin nya tjänst den 1 september 2015.

Peter har gedigen erfarenhet från skogsrelaterade branscher genom sina tidigare roller, bland annat som vd för Peterson Packaging och dessförinnan som vd för SCA Packaging Sweden AB.

– Peters erfarenheter inom råvarutung och skogsbaserad industri är synnerligen relevanta för den spännande och utvecklande vd-roll han nu tillträder i Agoenergi Neova Pellets. Bolaget, som är marknadsledande inom fasta förnybara biobränslen, är i ett händelserikt skede med goda möjligheter till tillväxt och vi spänner nu bågen ytterligare genom rekryteringen av en kompetent och erfaren person, säger Svante Adde, styrelseordförande Agroenergi Neova Pellets.

– Under hela min yrkesverksamma tid har jag, bortsett från en kortare period, arbetat med skogsrelaterad verksamhet. Den marknad Agroenergi Neova Pellets arbetar på har ett starkt inslag av svensk basindustri kopplat till ett starkt växande och utvecklingsintensivt område inom bioenergin. En utmaning jag personligen attraheras av. Jag ser fram emot att få bli en aktiv del i bolagets fortsatta resa, säger Peter Granborn, tillträdande vd, Agroenergi Neova Pellets.

För mer information, vänligen kontakta:

Svante Adde, styrelseordförande, Agoenergi Neova Pellets, +44 (0) 7767 471 787

Peter Granborn, tillträdande vd, Agoenergi Neova Pellets, +46 (0) 70 545 65 65

AGROENERGI NEOVA PELLETS AB

Agroenergi Neova Pellets AB producerar och säljer fasta förädlade biobränslen. Vi försörjer industrier, kommunala och statliga verksamheter, lokala entreprenörer såväl som enskilda villaägare med 100 procent förnybar energi. Hållbart, ekonomiskt och tillförlitligt. Vår huvudmarknad är Sverige men vi agerar runt hela Östersjön. Vi är cirka 160 kunniga medarbetare fördelade på 7 fabriker i Sverige och 1 i Lettland. Tillsammans producerar och säljer vi årligen ca 650 000 ton biobränslen under varumärkena Agrol och Neova med en omsättning på knappt 1000 MSEK. All vår verksamhet präglas av ansvar för människa och miljö i kommande generationer. Läs gärna mer om oss på agroenergi.se

Taggar: