Intäktsrekord under december månad

Samtliga varumärken har tillsammans slagit intäktsrekord under december månad. Marknadssatsningarna som påbörjades under december hos affiliates och i TV har resulterat i ökade intäkter. Intäkterna ökade med 12% jämfört med samma månad föregående år (1 388 tkr). Antalet nya registrerade kunder har ökat med 190% jämfört med samma period föregående år (626).

- December är generellt en stark månad när det gäller spel på nätet, men utöver detta känner vi även att våra marknadssatsningar har gett bra resultat. Vi ser även väldigt positivt på det ökade kundunderlaget i december, som ger vår kundvårdsavdelning goda förutsättningar att generera mer värde för oss över tid. Vi hoppas på att våra fortsatt a marknadssatsningar ska bidra till fortsatt intäktsökning under våren, säger Goran Ristic, VD för Aha World.

För ytterligare information:
Goran Ristic, VD ahaWorld tfn +46 730 58 20 90, goran@ahaworld.se

Om oss

ahaWorld's affärsidé är att via sina dotterbolag bedriva internet-baserat spel, och investera i nätbaserade spelföretag som har en lönsamhetspotential och skapa ett långsiktigt aktieägarvärde.