Åhléns digitaliserar bokning av skönhetstjänster med Bookatreat

Skönhet är ett av Åhléns snabbast växande affärsområden där företaget satsat på förnyelse och utökat antalet varumärken och tjänster de senaste åren. Nu lanserar Åhléns ett helt nytt koncept i samarbete med Bookatreat som innebär att kunder över hela Sverige kan boka skönhetsbehandlingar och även Personal Shopping direkt i sin telefon.

Efterfrågan på nya tjänster och varumärken inom skönhetsområdet har ökat markant de senaste åren och samarbetet med Bookatreat är ett sätt för Åhléns att svara upp mot det. Nu har kunder möjlighet att boka skönhetsbehandlingar och Personal Shopping i de varuhus där det erbjuds.

– Lanseringen av Åhléns i Bookatreats app är ett mycket bra sätt för oss att synliggöra all den service och de behandlingar som faktiskt finns att tillgå på många av våra varuhus. Genom att kunna erbjuda våra kunder att boka manikyren, makeup-rådgivningen eller Personal Shopper- besöket på ett enkelt sätt, hoppas vi kunna underlätta i vardagen – och sätta viss guldkant på den, säger Cathrine Wigzell, Affärsområdeschef för Skönhet på Åhléns.

Bookatreat är en snabbväxande marknadsplats för skönhetsbehandlingar som erbjuder ett enkelt online-bokningsverktyg där kunden enkelt kan söka, boka och betala för sin behandling via appen Bookatreat eller via Bookatreats online verktyg på åhléns.se

– Som en relativt ny aktör på marknaden är vi givetvis mycket glada och stolta över vårt samarbete med Åhléns. Vår tekniska lösning tillsammans med Åhléns enorma kundbas och stora spridning över hela landet utgör en bra grund för ett lyckat samarbete, säger Malin Eduards, grundare och VD på Bookatreat.

Skönhetsbehandlingar går nu att boka på Åhléns City i Stockholm, Mall of Scandinavia och Östermalmstorg samt Åhléns i Göteborg, Malmö och Uppsala. Tjänsten Personal shopping går att boka på Åhléns City i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.

Weronica Nilsson PR- och kommunikationschef Åhléns, tel: 0701- 98 11 23, mail: wni@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 62 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se