Åhléns rekryterar Weronica Nilsson som ny PR & Corporate Communication Manager

Weronica Nilsson är nytillträdd PR & Corporate Communication Manager på Åhléns. Hon efterträder Cathrine Westerberg Wigzell som har internrekryterats som ny affärsområdeschef för Skönhet. Weronica har tidigare varit informationsansvarig inom KF och kommer närmast från rollen som kommunikationsrådgivare på Wesentlig Kommunikation.

Weronica Nilsson har en bred bakgrund från intern och extern kommunikation samt PR och eventHon har mångårig erfarenhet från olika roller inom kommunikation och press på företag som Morphic Technologies, Atea, Sveriges Informationsförening och Microsoft.

– Åhléns är ett företag där kommunikationen spelar en viktig roll och Weronica Nilssons breda bakgrund som kommunikationskonsult och erfarenhet från kundsidan inom bland annat en annan stor svensk detaljhandelsorganisation kommer att vara en tillgång för oss, säger Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns.

Weronica Nilsson tillträdde sin nya tjänst den 19 maj och ansvarar för avdelningen PR & Corporate Communication. Hon rapporterar till Åhléns marknadschef, Lina Söderqvist.

- Jag ser fram emot att jobba i Åhléns dynamiska organisation och att få använda min kompetens inom både intern och extern kommunikation som ett strategiskt verktyg. Jag är även mycket intresserad av hållbarhetsfrågor och är imponerad av Åhléns arbete inom CSR-området, säger Weronica Nilsson.

Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel: 070-556 4583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 76 varuhus i Sverige och 30 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2014 omsatte Åhléns 4,9 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se