Åhléns startar avdelningen Tjänster och erbjudanden

Utifrån Åhléns vision att bli kvinnans favorit startas avdelningen Tjänster och erbjudanden. Avdelningen skall säkerställa att nya, spännande och kommersiella lösningar inom service och tjänster utvecklas inom varuhusen.

– Vi vill säkerställa att besöket i varuhuset blir en upplevelse som gör att våra kunder stannar länge och kommer tillbaka ofta. Åhléns Tjänster och erbjudanden kommer att jobba med att utveckla nya och inspirerande koncept för befintliga och nya kunder under devisen ”förbättra, förenkla och förgylla”, säger Ann-Christin Edling Jönsson, försäljningschef och tf vd på Åhléns.

För att driva projektet har Åhléns tagit in konsulten Jonas Sandström som tillträder i slutet av juli. Jonas har tidigare bland annat startat träningskedjan Workouten i Stockholm samt restaurang Koloni. Senast kommer Jonas från tjänsten som marknads- och varumärkesansvarig för MOOD Stockholm och han äger även ett Fair Trade certifierat hotell i Kapstaden.

– Jag har alltid arbetat med det människor gör när de är lediga och främst med varumärken som vänder sig till kvinnor. Kvinnan är mer kritisk i sin köpprocess och ofta den som tar de stora köpbesluten, varför denna kundgrupp speciellt attraherar mig. Det känns spännande och roligt att vara med och utveckla detta nya koncept på Åhléns som skall ge våra kunder en unik shoppingupplevelse, säger Jonas Sandström.

För ytterligare information kontakta;
Cathrine Wigzell, Informationschef tel. 08-452 89 46

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 29 butiker i Norge. Vår vision är att vara kvinnans favorit och först på hennes shoppinglista. Vårtuppdrag är att förbättra, förenkla och förgylla hennes tillvaro och vår affärsidé är att förse henne med en unik mix av moderiktiga och prisvärda produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Åhléns 3 000 skickliga medarbetare möter 90 miljoner kunder varje år. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2010 och ingår i detaljhandelskoncernen Axstores.www.ahlens.se

Om Axstores
Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken såsom Åhléns, Kicks, Esthetique och Lagerhaus. Koncernen har över 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge ochomsatte ca 6,7 miljarder 2010. Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj.www.axstores.se