Ahlsell expanderar i Hallsberg

Ahlsell AB har beslutat att bygga ut sin logistikanläggning i Hallsberg med ytterligare 10 000 m². Anläggningen är Nordeuropas största i sitt slag och kommer därmed att bli totalt 70 000 m².

-          Trots ett svagare konjunkturellt läge fortsätter vi att investera i vår moderna logistikanläggning i Hallsberg. Kostnads- och kapitaleffektiv varuhantering med effektiva logistiksystem utgör navet i Ahlsells verksamhet, säger Göran Näsholm, VD och koncernchef för Ahlsell AB.

Samtidigt köper Ahlsell fastigheten av Nordisk Renting och Hallsbergs Kommun.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Göran Näsholm, VD och koncernchef, på telefonnummer 08-685 70 48.

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 29 miljarder SEK och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 800 medarbetare, över 230 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!